Robno materijalno usklađenje

Što je robno-materijalno usklađenje?

Robno-materijalno usklađenje u sklopu ugostiteljskog objekta podrazumijeva aktivnosti praćenja ulaza i izlaza sirovina i trgovačke robe sa skladišta. Obuhvaća vođenje evidencije o kretanjima i stanju proizvoda i sirovina.

Koje aktivnosti spadaju pod robno-materijalno usklađenje?

  • Evidencije nastalih promjena uslijed primanja i izdavanja robe
  • Utvrđivanje zaliha po vrsti, količini i vrijednosti
  • Kontrola skladišnih evidencija
  • Usporedba stvarnog i zabilježenog stanja zaliha podataka o cijenama materijala i robe
  • Pružanje podataka o manjkovima ili viškovima te o neispravnostima materijala, roba i proizvoda
  • Pružanje podataka o kretanju i stanju zaliha
  • Kontrola zaliha
  • Pružanje podataka potrebnih za analizu prometa i cijena

Kako bi razmjena informacija funkcionirala na višoj razini po pitanju brzine i točnosti, potrebno je učinkovito voditi financijsko i robno-materijalno usklađenje. S obzirom na to da su implementacija i provođenje aktivnosti robno-materijalnog  bitne stavke koje poduzeće vrši interno, u cilju rasterećenja i stavljanja fokusa na bitno, poduzetnici biraju najoptimalnije rješenje korištenjem vanjskih usluga. Na taj način ugostitelji mogu bez opterećenja voditi svoje poslovanje. Sinkronizacijom aktivnosti robno-materijalnog i financijskog usklađenja ugostiteljski objekti mogu postići viši stupanj produktivnosti te minimizirati troškove.