Robno materijalno usklađenje
Što je robno-materijalno usklađenje?
Robno-materijalno usklađenje u sklopu ugostiteljskog objekta podrazumijeva aktivnosti praćenja ulaza i izlaza sirovina i trgovačke robe sa skladišta. Obuhvaća vođenje evidencije o kretanjima i stanju proizvoda i sirovina.
Koje aktivnosti spadaju pod robno-materijalno usklađenje?
- Evidencije nastalih promjena uslijed primanja i izdavanja robe
- Utvrđivanje zaliha po vrsti, količini i vrijednosti
- Kontrola skladišnih evidencija
- Usporedba stvarnog i zabilježenog stanja zaliha podataka o cijenama materijala i robe
- Pružanje podataka o manjkovima ili viškovima te o neispravnostima materijala, roba i proizvoda
- Pružanje podataka o kretanju i stanju zaliha
- Kontrola zaliha
- Pružanje podataka potrebnih za analizu prometa i cijena
Kako bi razmjena informacija funkcionirala na višoj razini po pitanju brzine i točnosti, potrebno je učinkovito voditi financijsko i robno-materijalno usklađenje. S obzirom na to da su implementacija i provođenje aktivnosti robno-materijalnog bitne stavke koje poduzeće vrši interno, u cilju rasterećenja i stavljanja fokusa na bitno, poduzetnici biraju najoptimalnije rješenje korištenjem vanjskih usluga. Na taj način ugostitelji mogu bez opterećenja voditi svoje poslovanje. Sinkronizacijom aktivnosti robno-materijalnog i financijskog usklađenja ugostiteljski objekti mogu postići viši stupanj produktivnosti te minimizirati troškove.